WEER naar het Sophia (vrijdag 10 dec) - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van sr bijleveld - WaarBenJij.nu WEER naar het Sophia (vrijdag 10 dec) - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van sr bijleveld - WaarBenJij.nu

WEER naar het Sophia (vrijdag 10 dec)

Door: KanjerMichael

Blijf op de hoogte en volg sr

10 December 2010 | Nederland, Rotterdam

Hier is weer een update'tje van ons leventje.
Vanochtend (vrijdag 10 december) was Michael helemaal niet orde.
Hij wilde wel graag naar school. Ik had al mijn twijfels maar gaf hem maar zijn zin. Toen ik Chelsea naar de klas had gebracht liep ik weer terug en daar kwam de meester alweer aan. Hij gaf aan dat Mike alleen maar met zijn hoofd op zijn armen lag en futloos was. Op dat moment heb ik de beslissing genomen om hem weer mee naar huis te nemen.
Het joch was helemaal kapot en lusteloos.
Thuis aangekomen heb ik het heel even aangekeken en zag dat het absoluut niet ging. Dus maar weer het Sophia gebeld.
De Nurse Practioner (tussen arts en zuster in) vertrouwde het niet en wilde overleggen met onze eigen oncoloog. Aangezien Mike gister 2 zakken bloed heeft gehad zou hij juist opgeknapt moeten zijn. Helaas is hij alleen maar slechter geworden.
binnen 5 minuten belde ze terug dat we langs moesten komen. Dus Mike en ik weer op naar het Sophia. Gelijk moest er bloed geprikt worden. De oncoloog kwam even later en heeft Mike onderzocht.
Zijn hb was goed gestegen dus daar lag het niet aan. Wat ook gestegen was waren zijn witte bloedcellen. En dat is dus foute boel.
Mike is gestegen van 1,18 (gister) naar 9 (vandaag). Dit is te veel en veel te hoog. Zo tussen neus en lippen door vraagt de oncoloog aan Mike of hij last van zijn botten heeft. Gelijk schrik je... Ik weet namelijk dat botpijn kan duiden op leukemie klachten. Mike gaf aan geen last van zijn botten te hebben. Maar goed... dat zegt natuurlijk niet veel. Mike had bij zijn diagnose nog maar 10% gezond beenmerg en zou eigenlijk ontzettend last van zijn botten gehad moeten hebben. Dit was niet het geval. Dus wie zegt ons dat dit nu niet weer het geval is?
De oncoloog "vermoed" dat hij een infectie heeft die zit te broeden. Mike heeft geen koorts dus hoefde niet in het ziekenhuis te blijven. Hij mocht naar huis met een recept zware antibiotica en een chemostop van de thuischemo (voor de zoveelste keer). Hiervan moet hij binnen 24-48 uur behoorlijk opgeknapt zijn anders moeten we weer contact opnemen met de oncoloog.
Bij ons zit de angst weer behoorlijk in de benen. Steef en ik zeiden het gister al tegen elkaar. We hebben allebei een heel naar voorgevoel. Wat het is weten we niet... maar deze info gaat niet helpen om het gevoel te elimineren of te verbeteren. We gaan met angst en beven het weekend in en proberen maar weer eens positief te blijven.
Voor jullie een fijn weekend en voor ons hopelijk rust, als de antibiotica zijn werk (hopelijk) doet.
Wordt weer vervolgd....

• 10 December 2010 - 14:29

Jan En Kathy:

Hoi allemaal,
    Gelukkig gaat het met Stefan weer wat beter. Ook fijn om te horen. Ja, het psychologische deel van dit hele verhaal kost, denken wij, nog veel meer energie dan het heen en weer naar het ziekenhuis. Blijf kalm, optimistisch en praat veel met elkaar. Wij denken aan jullie en sturen vandaag maar een extra portie positieve energie, want de PET/CT van Kathy was goed.

Veel liefs van ons

• 10 December 2010 - 18:39

Annelies:

kippevel om te lezen, verdrietig !!!
    Krachtige groeten annelies

• 14 December 2010 - 20:30

Tinus En Marie:

Hoi lieve mensen,wat maken jullie allevier veel mee en het zijn niet de mooiste dingen.
    We blijven hopen en we volgen jullie op afstand, maar in gedachten dichtbij.

• 15 December 2010 - 19:24

Diana:

hoy hier even een berichtje van de kapster het zit jullie echt niet mee zeg pfffff ik had zo gehoopt dat het beter zou gaan bij deze even laten weten dat jullie geen dag uit onze gedachten zijn dikke knuffel van de kapsters

• 21 December 2010 - 12:39

Annelies:

hoe gaat het bij en met jullie?
    Lieve gr annelies