Maar weer eens een update - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van sr bijleveld - WaarBenJij.nu Maar weer eens een update - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van sr bijleveld - WaarBenJij.nu

Maar weer eens een update

Door: KanjerMichael

Blijf op de hoogte en volg sr

07 Maart 2010 | Nederland, Rotterdam

Ik zal maar weer eens even een update geven van de afgelopen 2 weken.
Dit begon met de zware chemo die mike moest krijgen. Het viel echt heel erg mee.
Hij werd niet erg ziek en reageerde gelukkig niet zo heel heftig als de vorige keer dat hij deze kuur kreeg.
En toen... ja toen begon de rust.
2 hele weken NIETS...
Geen chemo, geen ziekenhuis bezoek maar gewoon het "normale"leventje.
Ik moet zeggen dat het een verademing is en tegelijk ook weer niet.
De tijd en de rust die er dan "ineens" heb ik persoonlijk ervaren als onnatuurlijk. We zijn gewend om alleen maar onder hele hoge druk te staan en constant onderweg of bezig te zijn.
Van ellende ben ik maar gaan schoonmaken...
degenen die mij heel goed kennen weten dat dit dus niet 1 van mijn grootste hobby's is. Het is dat het moet.... maar anders!!
We hebben tussendoor nog gegourmet bij Peter en Peggy. Michael heeft net als altijd daar geslapen. Dit was ook een hele stap voor ons. Laat je doodzieke kind maar eens achter!! Maar goed... we weten ook dat hij bij Peet en Pegs in zeer goede handen is (en tenslotte is het maar 100 mtr hiervandaan... ook dat helpt )
Die avond was super gezellig en het werd dan ook weer 4 uur.
Verder ging het allemaal wel redelijk met Michael. Hij gaat wel weer achteruit. Je zag hem in de loop van de week weer bleker en vermoeider worden.
Afgelopen donderdag begon hij te hoesten en kreeg hij verhoging. Wetende dat hij met 38.5 en geen weerstand dan het ziekenhuis in vliegt wordt je weer bang en ongerust. Het zal toch niet?! denk je dan. Ik moet zeggen dat hij tot nu toe wel steeds verhoging heeft maar dat het gelukkig niet doorzet. We duimen dus maar dat dit zo blijft.
Verder is Mike de hele week (afgezien van vrijdag) de ochtenden naar school geweest en dat heeft hem zichtbaar heel goed gedaan.
De fase waar hij in zat wordt iets minder. Hij was zeer gefrustreerd. Er zitten hem zoveel dingen dwars! Zijn ziekte die hem natuurlijk frustreerd en bang maakt. Dan spelen er nog wat andere zaken waar ik jullie niet mee zal vervelen. Dit heeft meer te maken met zijn echte vader. Ik vind het zo ontzettend zielig voor hem. Maar zoals hij zelf zegt.... Gelukkig heb ik mijn papa Stefan en mijn oma Coby en opa Dick en natuurlijk mijn andere opa (Nico) en oma(Jellie) uit Leeuwarden en alle andere mensen die aan mij denken en kaartjes sturen. Mike (en waarschijnlijk ook Chelsea) gaan onder behandeling van een kinderpsycholoog. Ik hoop dat zij hun een beetje kan helpen om de boel op een rijtje kan krijgen. Chelsea is ook nog steeds behoorlijk van slag en lijd ook onder de situatie.
Maar goed... We gaan weer over op de orde van de dag.
Al met al is de rust toch wel lekker geweest.
Ik ben weer lekker naar mijn werk geweest en doe daar heerlijk mijn energie op! Ik heb nog een gesprek met mijn manager en plaatsvervangend manager gehad. Die mensen zijn zo geweldig voor me. Ze geven me nog steeds alle ruimte en vroegen of ze nog iets voor me konden betekenen. Ik begon op dat moment te snotteren en heb gezegt dat ze al zoveel deden en dat het niet nodig was. Als ze me maar de ruimte willen geven. Ik heb gezegt dat op termijn ik dit allemaal goed ga maken en dat ik dit zeker niet vergeet.
Hoe gaat de komende periode verlopen?
Mike moet a.s. dinsdag weer naar het sophia.
Hier krijgt hij zijn normale checkup en moet hij een beenmergpunctie ondergaan. Hij moet hiervoor naar de ok dus we zitten wel even in het ziekenhuis. Verder vermoeden wij dat hij een bloedtransfusie moet hebben of er dicht tegen aanzit... dat is dus nog even afwachten.
Vanaf dinsdag starten we weer met chemo thuis. dit is voor 56 aan eengesloten dagen.
De dinsdag erop moet hij weer naar het sophia. Hier krijgt hij een ruggemergpunctie en chemo in zijn rug. Daarna moeten we direct naar het zuiderziekenhuis waar hij opgenomen gaat worden. Hier krijgt hij een chemokuur die in 24 uur moet inlopen via het infuus. Hierna moet hij goed doorgespoeld worden met een zoutoplossing en krijgt hij medicatie om de bijwerkingen van die chemo op te heffen. Deze chemo kan behoorlijke nierschade veroorzaken omdat dit kan kristaliseren in zijn niertjes. Pas als zijn bloed en urine onder bepaalde waardes zijn mag hij weer weg. Daarna heeft hij weer 1,5 week niets. Na die anderhalve week start het hele ritueel zich weer van voor af aan. En dit dus 4 keer. In die tijd horen we de uitslag ook in welke risicogroep hij terecht gaat komen en hoe de behandelingen eruit gaan zien. En wat nog belangrijker is... Wat zijn overlevingskansen zijn!!

oh ja Mike heeft ook een eigen hyves!
Hij is hyves aan het ontdekken en vind het erg leuk.
Wil je zijn vriend worden???
Hier is het adres: http://michaelmeijerhof.hyves.nl/

Ik hou jullie weer op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
Nog een fijn weekend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

sr

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 189276

Voorgaande reizen:

01 December 2009 - 30 November -0001

Mijn reis naar een leven zonder leukemie

Landen bezocht: